F.A.Q.
Wanneer vaart de TESO-bootdienst tussen Den Helder en Texel?
De TESO-bootdienst heeft een uurdienst waarbij de vertrektijden van Den Helder naar Texel plaatsvinden op het halve uur en van Texel naar Den Helder op het hele uur. Tijdens piekuren wordt er echter een halfuursdienst aangeboden. Voor uitgebreide details en meer informatie kunt u terecht op https://www.teso.nl/
Hoe kan ik tickets kopen voor de boot naar Texel?
Tickets voor de boot kunt u van te voren online aanschaf via de website van de TESO. Ook kunt u bij de loketten in Den Helder terecht voor het aanschaffen van uw tickets. U koopt eenmalig een retourticket. Op Texel zelf hoeft u dus niet meer een ticket te kopen.
Hoe werkt parkeren op Texel?
Op Texel werken wij met het zogenoemde Texelvignet. Dit is een online vignet dat u aanschaft voor 24 uur, 1 week of een geheel jaar. Met dit vignet kunt u gemakkelijk parkeren op Texel. Voor meer informatie over het aanschaffen van dit vignet kunt u terecht op www.texelvignet.nl
Kan ik mijn elektrische auto opladen bij de accommodatie of op het park?
Op het moment dat er een laadpunt bij de accommodatie zelf is zal dit in de omschrijving van de accommodatie staan aangegeven. Het is verboden om een elektrische auto op te laden via een normaal stroomnet bij de accommodatie. Via de website van de gemeente Texel kunnen alle oplaadpunten gezien worden; https://www.texel.nl/openbare-elektrische-oplaadpunten/
Op welk tijdstip kan ik inchecken en uitchecken?
Inchecken is mogelijk vanaf 15.00 uur, en uitchecken dient te gebeuren vóór 10.00 uur.
Welke voorzieningen zijn aanwezig in de vakantiewoning?
Dit is verschillend per accommodatie. Onze accommodaties zijn standaard uitgerust met een volledige inrichting voor het aantal vermelde personen. Als een accommodatie extra voorzieningen heeft, worden deze vermeld in de omschrijving.
Welke extra opties zijn beschikbaar om toe te voegen aan mijn verblijf?
Heeft u geen zin om zelf handdoeken en keukendoeken mee te nemen? Bij Te Huur op Texel is er de mogelijkheid om handdoeken pakketen en keukendoeken pakketten te huren.
Wat zijn de kosten van het annuleren van een boeking?
Indien de huurder om welke reden dan ook de gehuurde periode niet kan, wil of zal aanvaarden dient hij Te Huur op Texel hiervan onmiddellijk in kennis te stellen. Dit dient te worden gedaan door middel van een e-mail naar [email protected].
Bij annulering gelden de volgende voorwaarden:
- Bij annulering meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum, betaalt de huurder 15% van de huursom.
- Bij annulering binnen 2 tot 1 maand(en) voor de ingangsdatum, betaalt de huurder 75% van de overeengekomen huursom.
- Bij annulering binnen 1 maand voor de ingangsdatum, betaalt de huurder 90% van de overeengekomen huursom.
- Bij annulering op of na de dag van de ingangsdatum betaalt de huurder 100% van de overeengekomen huursom
Overige kosten zoals toeristenbelasting, hondentoeslag, bedlinnen enzovoort zullen altijd gerestitueerd worden.